Fri frakt i hela Sverige, leveranstid 1-3 dagar

Returer

Retur/Reklamation

Enligt EU:s konsumentskyddslagstiftning har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag produkten tagits emot. En ånger innebär att du inte längre vill ha produkten, du kanske råkade köpa fel storlek eller modell. Vid en ånger står du för kostnaden av returfrakten tillbaka till leverantören.

En reklamation innebär att något är trasigt eller saknas på produkten du beställt. Vid en reklamation står vi för kostnaden av returfrakten om produkten behöver skickas tillbaka till leverantören.
Vi gör det enkelt för dig att reklamaredin produkt, klicka här för att fylla i förmuläret så kommer vi att maila dig digital QR som du tar med dig till närmaste postombud.

Frågor om Reklamation
“Jag har fått en trasig produkt, eller fått något annat än jag beställde, vad gör jag nu?”
Klicka här för att starta en reklamation.

“Vad kostar det att reklamera ett köp?”
Ingenting vid en godkänd reklamation. När den reklamerade produkten tagits emot och godkänts kommer vi att återbetala dig för produkten. Vi har rätt att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt vad som gäller enligt lag. Vi har då även rätt att debitera en skälig administrativ avgift som max är 10% av produktens pris, vilket motsvarar våra kostnader för undersökning av produkten och fraktkostnader.

“Kan jag välja mellan att få tillbaka mina pengar eller få en ny produkt?”
Du kan önska en ny produkt eller pengarna tillbaka. Vi kan dock inte alltid leverera en ny produkt, till exempel om den är slut i lager.Har du frågor, kontakta gärna vår kundservice, maila oss på order@acetek.se